100 dagar – utmaningen!

Blev inspirerad av räkan och bestämde mig i sista sekund för att hoppa på ”100 dagar” som hon har dragit igång. Tanken är att man sätter upp ett antal mål inom träning och/eller hälsa som ska uppnås inom 100 dagar. Jag ser det som ett extra sätt att hålla igång träningsmotivationen i höst när det blir allt mer lockande att krypa upp i soffan med lite te och TV.

 

Nuvarande status:

Är efter en sommar på Island i lika god form som för två år sedan rent viktmässigt så jag har inga specifika viktmål, men konditionen har förfallit enormt. Ingen löpträning på 2 månader sätter sina spår, och då jag gav min far anmälningsavgiften till Halvvasan i födelsedagspresent och samtidigt lovade att själv följa med så är det dags att få upp kondisen redan nu!

 

Om hundra dagar ska jag:

  • Ha sprungit 1 mil (innan sommaren var personbästa: 8,2 km)
  • Cyklat till jobbet (6 km) minst 4/5 dagar i veckan (max en bussremsa/månad)
  • Klara 15 armhävningar på tå (nuläge: 6)
  • Klara av att göra 3 chins (nuläge: ickeexisterande)
  • Klara en 5c i klättringen (nuläge: ibland klarar jag 5B)
  • Alkoholfritt – dricker sällan alkohol men nu blir det en helnykteristutmaning!

Matmässigt ska jag fortsätta med en balanserad lågkolhydratskost, med medvetna val, och inte falla för artighetsäta sådant som jag faktiskt inte mår bra av. Inga förbjud, utan njutning med måtta!

Med detta hoppas jag att uppnå:

  • Bibehålla en pigg och fräsch kropp, utan sjukdomar i höst!
  • Bättre kondition
  • Bättre hållning (klättring ger lätt kutryggighet)
  • Bättre ekonomi tack vare allt cyklande!

 

Målgång är 15 november!

Någon mer som är på?

2 svar på ”100 dagar – utmaningen!”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *