Hälsoloppet 2013

Min stora löputmaning inför hösten är precis som förra året Lidingöloppet och jag borde börja springa långpass snarast, men då jag idag fick chans att springa Hälsoloppet så gjorde jag det.

Träning inför långlopp kräver en del långa distanspass men några kortare snabbdistans är inte heller fel för att öva tempo. Med andra ord ett bra pass inför LL! Att springa milen är betydligt trevligare än fem kilometer i mina ögon. Jag håller ungefär samma fart oavsett distans så jag är ofta bättre på längre distanser; där hinner jag njuta av att hitta ett flyt och mata på. Misstaget att ta vatten vid fem kilometer gjorde att jag satte i halsen lite och drogs med håll några km men annars var det ett trevligt lopp. Dock psykiskt jobbigt med två varv på samma bana, så det var tur att banan var fin och vädret var skönt!

Sprang iväg och lade mig framför farthållarna för SUB55 och lyckades sedan hålla mig där. Med en spurt in mot mål så sprang jag in på personbästa: 53:42. Kul med tanke på att kroppen fortfarande bitvis känns seg efter sommarens alla sjukdomar.

Att det går framåt är mycket tack vare intervaller med Nike Run Club och löptekniksövningar. Jag är helt enkelt på en bättre lägsta-nivå.

20130828-222044.jpg

Ett svar på ”Hälsoloppet 2013”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *