Integritet kontra one-to-one marketing

Igår kom återigen Ica:s tidning buffé
med tillhörande personliga erbjudanden. Något som uppskattas av många men som av lika många anses vara en integritetskränkande insamling av uppgifter.

Redan för ungefär fem år sedan läste jag en kurs med namnet one-to-one marketing där huvudbudskapet var just att vi konsumenter kommer förvänta sig mer personligt anpassad service och att det kommer vara ett starkt konkurrensmedel. Men frågan är om Ica verkligen lyckas, även om tanken är god?

20120216-193239.jpg

Jag har inga problem med att Ica samlar data om mina inköp och även om ovanstående varor inhandlas då och då så ger det knappast en rättvis bild av mina inköp och jag skulle bli betydligt gladare för kampanjpris på ägg, fisk, kött eller färska grönsaker.

Vad är ert förhållningssätt till personliga erbjudanden?

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Rulla till toppen